Anmäl dig till våra grupper och läger –>
IFK Västerås Konståkningsklubb logo
IFK Västerås Konståkningsklubb

SM i Konståkning 12-15 december 2024

För besökare:

 

Biljetter köper du genom ticketmaster.se:   

För entré till IFKs julshow köper man en biljett till söndagens SM-tävlingar - uppvisning och julshow ingår.

 

Tävlingens program hittar du här: https://www.skatesweden.se/sm/besokare/eventschema

 

Mer information om SM hittar du på officiella SM-hemsidan: https://www.skatesweden.se/sm

 

Under tävlingen kommer antagligen ett Begränsat väskförbud att gälla. Det betyder att man inte får ta med väskor större än 40x40x20cm och att innehåll i väska skall uppvisas i entré.

 

Invigningen är torsdagen 12 dec kl 17:30 med många medverkande från klubben.

 

På lördag kl 16-19 erbjuder vi konståkningsmiddag på hyllan i ABB Arena Nord. Chansen finns att njuta av en tvårätters middag samtidigt som man ser finalisterna göra upp! Sista datum för bordsreservation: 8 decemberSe vidare här.

 

Tinas konståkningsshop har försäljning i ABB Arena Nord lördag-söndag 14-15 december.

 

För funktionärer och volontärer: Se längre ner på denna sida.

 

Har du frågor, tveka inte att kontakta tavlingskommitte@konstakning.se 

Konståkningsmiddag på "hyllan" lördag 14 dec

Vi erbjuder 2-rätters konståkningsmiddag på "hyllan" i ABB Arena Nord med utsikt över seniorernas finalpass på lördagen 14 december.

OBS! Bordsreservation måste göras senast söndag 8 december!!

 

Klicka här för mer information.

Funktionärsinformation

På denna länk  hittar du funktionärsschemat (kräver inloggning).

 

Till SM-arrangemanget behöver vi många funktionärer. Alla familjer i klubben förväntas att bidra - från konståkningsskola till avancerade åkare. 

För att välja din funktionärsuppgift och tid, kontakta tavlingskommitte@konstakning.se 

Om du inte anmäler dig, kommer du bli tilldelad en uppgift.

 

Här hittar presentationen om SM som visades på föräldramöte 2024-11-26.

 

Funktionärsgrupper att välja mellan:

Speaker, musikspelare, tidtagare, filmare, vakt, ackreditering (tävlingsvärd), entrévärd, cafépersonal, sjukvård, transport/chaufför.

Speciellt önskar vi att alla sjukvårdskunniga anmäler sig till sjukvårdsgruppen.

Här kan du läsa mer om funktionärsrollerna.

 

Samordnande för funktionärsgrupper

Övergripande: Marie Dahlin, marie.dahlin@konstakning.se Filmare: Martin Joborn Café: Reiko Tachibana
Speaker: Lotta Joborn Vakt: Wilhelm Hedblad Sjukvård: Elin Larsson
Musikspelare: Maria Nolemo Ackreditering: Leila Tahvanainen Shuttle-service: Nina Hagfors
Tidtagare: Lise-Lotte Herrfall Entré och biljetter: Anna Larsson  

 

Funktionärsinstruktioner:

 

Kontakta din gruppansvriga för mer instruktioner.

 

Här finns generella beskrivningar för de flesta funktionärsposter (under rubriken "Arbetsbeskrivningar vid tävlingar").

 

Information för Speaker: Gammal manus till träning, tävling, medaljcermoni.

 

Översiktlig instruktion till vakter

 

Sjukvårdsinstruktion. Handlingsplan vid olycka kommer.

 

Caféinstruktion kommer.

 

Instruktion Entrévärdar

 

 

Tidsscheman

 

Funktionärsschema (kräver inloggning).

Tävlingens schema

Preliminärt spolschema

 

 

 
Arrangörskommitté

Projektledare: Martin Joborn, martin.joborn@konstakning.se

Tävlingsledare: Therese Björklund, therese.bjorklund@konstakning.se 

Funktionärsansvarig: Marie Dahlin, marie.dahlin@konstakning.se 

Arena och mediaansvarig: Merje Anobah, merje.anobah@konstakning.se 

Arrangörsgruppen nås även via tavlingskommitte@konstakning.se 

 

Våra sponsorer
Allmänhetens åkning